fredag 4. desember 2015

Luke 4. Pepperkaker, Papirlosjen og RAK

Hei. I dag er det Papirlosjen jeg åpner luke hos. I denne luken er det mye som skjer. Jeg skal vise dere min RAK hos papirlosjen, som hvem som helst kan vinne, så lenge dere deltar i desember utfordringen. Og minner dere også om min egen adventskalender:-)


Mitt tips i dag er nok ikke noe revolusjonerende, men det gjør julestria litt enklere:-)  Jeg regner med at det er flere med meg, som syns det er kjedelig å kna, kjevle og stikke ut pepperkaker i timevis ALENE. For som de fleste av oss kjenner til, er det kun de første 10 minutta, det er spennende for unga å hjelpe til å bake. Så snart første brett er ute av ovnen er det jo bare smaking som gjelder. Sånn er det ihvertfall her i huset:-)
Og siden vi skal bake både julemenn og peppekakeby, er det greit å kunne ta en snarvei med noe av julebaksten:-)


Det første jeg gjør er å ta meg en tur på butikken og kjøper inn noen billige pepperkaker. Du kan selvfølgelig kjøpe de dyre sortene også, men her i huset går det flere 10-tals bokser med pepperkaker i julen, så da er det greit at de er billige:-) Så må vi ha nonstop og glasur. Jeg hadde egentlig tenkt å kjøpe ferdig glasur i år, men det er jo så innmari enkelt å lage den sjøl, for ikke å snakke om billigere.

Til galsuren bruker jeg: 
1 stk eggehvite
250 gr melis
noen dråper sitronsaft
Piskes til den er luftig og hvit. 
Klar til bruk:-)
Jeg tilsatt litt farge på glasuren, men dette er ikke nødvendig.


Så er det bare og samle barna og pynte i vei. Litt glasur, nonstopp og vips, 
så har vi dekorative, enkle og gode pepperkaker til jul:-)













Så var det RAK'en min. 


Vi i Papirlosjen har bestemt oss for å gi en gave til en av dere som bidrar med å holde bloggen vår i ånde. Det vil si, at jeg velger meg ut en favoritt i de innkomne bidraga nå i desember. Det samme gjør de andre i designteamet, så her er det mange muligheter til å få seg en gave i posten.

Så hva må du gjøre for å få min RAK? 
Du trenger bare å levere inn ett bidrag i vår pågående utfordring innen den 5 Januar. Etter den tid kårer jeg min favoritt:-) Jeg ønsker meg gjerne å se flere bidrag med project life, så ikke vær redd for å sende inn både PL, kort, 3D produkt og diverse andre papir kreasjoner:-) Gleder meg til å få sende denne pakken til en av dere der ute:-)

I tillegg har jeg også min egen julekalender gående, så her kan du vinne enda en premie med meg:-)

Håper du likte pepperkake tipset mitt i dag og lykke til med RAK'ene og julekalender og ikke glem og delta på Papirlosjen sin pågående utfordring Jul/vinter :-) Klem DT-Elisabeth





6 kommentarer:

  1. Sikke hyggelige kagebagebilleder - og lækkert rak :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Jytte:-) Så flott at du likte RAK'en:-)

      Slett
    2. Tusen takk Jytte:-) Så flott at du likte RAK'en:-)

      Slett
  2. Koselig innleg, men flott unger i sving.. :)

    SvarSlett
  3. Kommer nesten i julestemning når jeg ser så flotte pepperkaker :-) Gleder meg til baking med barnebarnet mitt på 3 år :-)

    SvarSlett