lørdag 19. desember 2015

Luke 19Julekort og Presentasjon av nytt DT


Gleden var stor da jeg fikk svar fra Belinda, om at JEG fikk bli en del av DT teamet hos Papirlosjen. De lager så fantastisk mye fine ting, og ikke minst i ulike stiler. For å presentere meg har jeg valgt Winter fairy digital stamp fra SLS, som er månedens sponsor.

Først om meg selv, kun det positive selvfølgelig: Jeg er 72 modell, bosatt i Førde med samboer og 3 barn.  Med aktive barn, er det mye kjøring, heieng og henting.  Til å være ekstremt lat, har jeg tilbragt fryktelig mage timer på fotballbaner, og i idrettshaller rundt omkring.
Når ting er hektisk, er det viktig at samvær med mine venninner er positivt. Humoren sitter løst, og jeg trives aller best om jeg kan få andre til å føle seg vel.  Jeg er den dama som sier «men så er jeg jo så beskjeden» bare for å understreke at jeg ikke er det J.  Jeg er, i følge meg selv, passe sprø, ekte nabokjærring, og ikke redd for å si hva jeg mener (men jeg må ikke).

Stempel og papir har vært med i livet mitt siden våren 2011, men jeg er nok ikke den typiske scrapperen, siden min andre hobby er online gaming (HOS og WOW). Ellers så strikker og hekler jeg litt, og klager på at døgnet har for få timer.

Mine kort og prosjekt er overdådige og har mange blomster og mye «stæsj». De har nesten alltid et stempelmotiv, fargelagt med Promarker. Det er i fargeleggingen jeg har min største styrke.   Favorittprosjektet er det jeg ikke har prøvd enda, de prosjektetene jeg må ut av min komfort sone, eller lære noe nytt for å lage. 

Når det gjelder kortet så er det et standard 6*6 tommer kort. Basen er bazzil, og arkene er noe fra restekassen og noe fra en venninne. (Vinter arket er fra fjorårets Panduro 6*6 blokk). Blomstene er kjøpt på eBay, og har fått en dose glitter. Bladene er Nellie Snellen punch, kvistene en Sizzix dies, og perlekvisten er Kort og Godt. Har også brukt en serviett og en bit bazzil for å lage bakgrunn til motivet.  Motivet er fargelagt med Promarker, og satt på puter. I tillegg har vingene har fått et strøk med glitter.





Fargene jeg har brukt:
Hud – Coral, Sunkissed Pink og Bluch  - Pastel Pink og Antique Pink til munn og kinn.
Kjole, sko, Krone, øyner og øyeskygge: Twilight Sky, Demin Blue og Tea Green.
Vinger – Frozen Lake, Icicle og blender.  På staven er det også cobalt blue.
Det som ikke har desse fargene er i Blue Gray 2-4 (F)

Materialer
Ark: bazzil, panduro
Blomster: ebay
Kvister: Sizzix-hollyday greens
Kristtorn blader: Nellie Snellen punch
Perlegrein: Kort og Godt.

Håper kortet faller i smak.
Klem Anita

3 kommentarer:

  1. Kjempefint kort ! Så flott med glitter og mye hvitt.....litt sånn magisk og fortryllende over det :)

    SvarSlett
  2. Så nydelig kort du har laget :-)

    SvarSlett