onsdag 21. oktober 2015

Bokkort til 4 Smil sjokolader med tutorial

Idag har jeg laget et bokkort med plass til 4 Smil sjokolader.
Jeg har også laget en tutorial som jeg håper dere synes er grei å følge. 

Jeg har brukt kraft kartong til basen og svart bazill og mønsterark til panelene. 
Mønsterarkene jeg har brukt er fra Kaisercraft og heter Time Machine Collection.
 Blomsterdiesene er fra Diemond dies
jeg har også brukt Trellis diesen til Tim Holtz. Da limte jeg mønsterark på papp og stanset ut for å få det litt tykkere.
Pennesplit,perler,charms fra stæsjet mitt.
Jeg har også brukt sort Dymo til navnet.











Bokkort til 4 stk Smil sjokolader.

Målene på 2 stk, 2 pakninger med Smil sjokolade er: 7 1/8 ‘’ x 4’’ x 1 1/8’’

Du trenger:
3 Ensfargede Bazill ark til selve bokkortet. Jeg liker best å bruke Prismatic Bazill til konstruksjon av bokser og album, da denne er en tanke mykere og brettene fliser seg ikke sånn opp som vanlig canvas eller annen Bazill. 
Kraft er og fin til dette. Jeg har brukt kraft til denne.
3 Ensfarget Bazill til paneler
2 dobbeltsidig mønsterark som du liker. Da kan du bruke begge sider.

Bunnen til selve esken sjokoladene ligger i:
Kutt i ensfarget Bazill 9 3/8’’ x 6 ¼’’
Score på langsiden 1 1/8’’ og 8 ¼’’
Vend arket en gang mot venstre og score på kortsiden 1 1/8’’ og 5 1/8’’

Brett alle score linjene og klipp bort det som er skravert på bildet.
Lim de små ‘’ hjørneflippene’’ bak langsiden på esken med flytende lim.

Lokket til esken sjokoladene ligger i:
Kutt ensfarget Bazill på 9 ½’’ x 6 3/8’’
Score på alle sidene på 1 1/8’’ (da blir lokket 1/8’’ større enn esken)
Brett alle score linjene og klipp bort som du gjorde på bunnen til esken og lim ‘’hjørneflippene’’ bak langsiden på esken med flytende lim.
Sett på magneten på lokket før du har på paneler.


Permen til bokkortet:
Kutt ensfarget Bazill på  11 2/8’’ x 8 1/8’’
Score på langsiden på 5’’ og 6 2/8’’
Brett alle score linjene og ha på paneler og mønster ark. 
Hvis du vil ha magnet i permens forside,
 så må den limes på før du har på panel der. 
Da holder bokkortet seg penere lukket.
Lim fast bunnen til sjokoladeesken nesten helt inntil brettekanten på 5’’, 
men se at du får brettet permen opp på siden tett inntil esken.
 Dette er for at den skal bli mer stabil og ikke vinglete.

 

Paneler:
Ensfarget Bazill:
Bunnen til sjokolade esken:
1 stk 6 7/8’’ x 3 ¾’’
2 stk 6 7/8’’ x 7/8’’
2 stk 3 ¾’’ x 7/8’’

Lokket til sjokoladeesken:
2 stk 7’’ x 4’’
2 stk 7’’ x 7/8’’
2 stk 4’’ x 7/8’’
 
Permen:
4 stk 7 5/8’’ x 4 ¾’’
2 stk 7 5/8’’ x 1’’


Mønsterark ( dobbeltsidig):
Bunnen:
2 stk 6 5/8’’ x 5/8’’
2 stk 3 ½’’ x 5/8’’

Lokket:
1 stk 6 ¾’’ x 3 ¾’’
2 stk 6 ¾’’ x 5/8’’
2 stk 3 ¾’’ x 5/8’’

Permen:
2 stk 7 5/8’’ x 4 ½’’
2 stk 7 5/8’’ x ¾’’




Nb tegningen er ikke i rett scala så du kan ikke printe den ut å klippe ut.

1 kommentar:

  1. Kjempelekker. Så denne ble laget på treff i helga.. Takk for mal. Skal prøve meg når jeg får tid..

    SvarSlett