søndag 23. desember 2018

luke 23.

Da er det dagen før dagen og spenningen stiger i de fleste hjem. Noen tviholder på tradisjon om at juletreet ikke skal pyntes før i kveld,forberedelser med julemiddag,fylle julestrømpe osv osv. Uansett hva du skal gjøre i dag så håper jeg at du koser deg.
Jeg skal vise dere et stjernealbum jeg har laget til en vordende mamma. Disse albumene er lette å lage og en kan velge selv om en vil fylle med bilder og tekst eller gi det bort uten noe i. Siden den lille ikke har ankommet enda så hadde jeg ikke så mye å fylle med.





Jeg har brukt mønsterark fra Maja Design. Teksten er dies fra Scrapmagasinet og stjernene er fra denne månedens sponsor Wycinanka. Jeg pleier sjelden å bruke trepynt uten å fikse litt på fargen,noe jeg også gjorde her. Stjernene er embosset med sølv.
Du har fortsatt tid til å få med et bidrag eller tre i utfordringen vår. Den heter "Alt er lov". I tillegg til å ha mulighet til premie fra sponsor så har vi i DT-teamet satt sammen hver vår RAK (Random Act of Kindness) som du også har muligheten til å vinne. 10 sjanser til premie det gitt.
Til slutt legger jeg ved en video som viser hele albumet. Beklager litt humpete filming.







Håper dette var litt inspirasjon til deg. Kos deg med scrappingen!
Klem fra DT Belinda

Skulle du få lyst til å prøve deg på et stjernealbum selv så kan du ta en titt på denne tutorialen jeg lagde for Barnemix(nå Hverdagsnett ). Målene mine på albumet mitt som jeg viser i dag er litt større enn det i videoen.
Til dette har jeg brukt:
7 stk 6 x 12 inch bazzill, prege på 6".
7 stk 6 x 10 inch bazzill, prege på 5".
7 stk 6 x 8 inch mønsterpapir , prege på 4".
I stedenfor flytende lim kan du fint bruke tape, men anbefaler flytende lim når du fester side mot side. Håper dette er forståelig og lurer du på noe så spør gjerne.







9 kommentarer:

  1. Så utrolig flott!! Jeg har aldri laget sånn album, men hadde vært moro å prøve ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk :) Har oppdatert innlegget med link til hvordan det lages. Er mye lettere enn en tror ;)

      Slett
  2. Flott som alltid 👌❄️🥰😊

    SvarSlett
  3. wow....for et kort....så utrolig flott :)

    SvarSlett
  4. Gurimalla så fint.. Har aldri laget noe slikt.. Så jo overkommelig når man ser en ikke ferdig pyntet en.. For en Flott gave å få til babyen.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk :) Har oppdatert innlegget med framgangsmåte på albumet. Er lettere enn det ser ut som.

      Slett
  5. SÅ flott stjernebok 😍 Det er en fin gave til babyen 😊

    SvarSlett