torsdag 17. august 2017

Lag på lag!

Eg syns det er veldig kjekt med utfordringer, både å gi en utfordring og ikkje minst få en! Av og til så gir eg meg sjøl en utfordring, enten på å prøve noe som er nytt og ukjent men også noe som eg er svak på...


Utfordringa til meg sjøl for dette inspirasjonsbidraget var: lag på lag! Når Geirangertreffet var tidligere i vår, så hadde Cathrine/Scrapomania kurs i nettopp lag på lag. Eg var stort sett utenfor komfortsona heile kurset, men det er jo det som er kjekt å virkelig kjenne på frustrasjonen og ikkje minst gleden når kortet er ferdig og en er fornøyd! Eg viser ikkje kortet fra kurset, men eg har brukt samme størrelse og oppsett på det eg viser i dag. Men har valgt heilt andre farger og stil på dagens!

Kortet har heile 7 lag inkl selve basen, og det er hvertfall 4 meir enn eg pleier å lage sjøl. Siden eg har fått malen på kurset, vil eg ikkje sei så mye om dimensjoner og lignende...




På tross av alle lagene, så har eg ikkje "stappa" så mye inn av pynt. Men ville at fokuset skulle være på toppen av kortet med alle blomstrene. Når all pynten var limt fast, så spletta eg litt kvit maling på. Det syns eg var prikken over i'en!




 


Har brukt følgende:

Base: Svart bazzill
Panel: Bazzill foil gull
Mønsterark: Prima Cosmic Love & Lights
Dies: Spellbinders Ornamental doily
Pynt: svart blonde, blomster, Prima Remnant metallic beads, trepynt fra Wycinanka, perlene er laga med Nuvo. Trehjerte fra Darice. Kvit


Må sei meg fornøyd med både utfordringa og resultatet :-)

Har du lyst på en utfordring? Hva passer bedre enn å være med på vår, Alt er lov?

Klem DT-Monica


4 kommentarer:

  1. Kortet ditt er utrolig nydelig. Altid imponert over de som klarer lag på lag teknikken, for som du skriver tidligere har du gjerne brukt 3 lag og det er veld er jeg er også.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk :-) Eg må nok øve meir på lag på lag, det er en begynnelse. Mitt beste tips for å prøve en ny teknikk er enten kurs eller å herme/lifte etter noen som har laga noe du liker. Håper eg kan se et lag på lag kort fra deg :-) Monica

      Slett