søndag 16. juli 2017

Gøy med Distress Oxide

Eg blir ofte fasinert over dere som lager egne bakgrunner både på kort, PL og LO. Det er sååå mye utrulig flott og se, massse kreative damer (og noen menn) i dette landet og verden forøvrig. Så no følte eg tida var inne for å prøve dette sjøl, lage "mønsterarket" fra "bunnen av". Siden eg då er ganske så fersk i gamet på dette, så søkte eg litt både her og der på nettet etter tips til fremgangsmåte. Men usikkerheten var til å ta og føle på, ja for det mangler liksom ikkje på utstyr til både det ene og andre, men så sitter Youtube dama der med noe heilt anna enn det som eg har... Usikkerheten er til å ta å føle på, kan eg bruke dette då tru? Muligens eg kan finne 1 video med noe av det eg har?? Det MÅ vel være noen som har akkurat det eg har?? Du kjenner forhåpentligvis igjen den følelsen...

Til slutt, så blei det "skitt og" eg kjører på å se hvordan det ender!
 
Valgte å skjære til kartongen (det som skal bli mønsterarket) akkurat i den størrelsen eg ville ha den. Bestemte meg for 3 farger eg ville bruke, worn lipstick ytterst, fossilized amber og til slutt broken China innerst. Knurva et kaffifilter og reiv det i biter så eg limte med gel. Tørka det og neste step var å sverte med fargene eg hadde valgt. Spraya deretter med vatn og tørka det.

Til slutt tok eg distress oxide i fargen Walnut stan på kantene av arket i tillegg på "toppene" av arket.
Deretter tok eg bakgrunnsstempel med tekst å stemple rundt på arket. Fant ut at det mangla litt glimmer, så eg tok en del finkorna gullpulver å limte rundt.

Motivet eg har brukt kommer fra den flotte sponsoren vår Lacy Sunshine! Det heiter Celestial dreamer. Fargelagt med Promarker. På stjernene har eg brukt stickles i fargen Cool Mint og Liquid Pearls i Platinum Pearl på prikkene. Bakerste diesen (i gull) kommer fra Kort og Godt.

 


Blomstrene er også laga, det er har eg brukt et ark som eg har tatt dei samme fargene på som bakgrunnen. Til slutt brukte eg diesen Floral Flourishes, krølla dei litt og limt sammen og pynta med perler. Limte blomstrene på og splæsja litt kvitt maling på blomstrer og bakgrunnen.
 


 
Det var alt for denne gangen! Ha en super (kreativ) sommer :-)
 
Klem DT Monica


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar