tirsdag 31. januar 2017

Gjestedesignere i januar,del 2.

I dag skal dere få hilse på vår andre gjestedesigner i januar. Hun heter

Hege Lønning



-Fortell kort om deg selv:
Jeg heter Hege Lønning og kommer fra Karmøy. Jeg er gift og har 3 barn på 11, 8 og 3.

-Fortell om bidraget ditt:
Jeg har laget et bursdagskort til jente med nydelig motiv fra KreativeHenderDigis.  Motivet er fargelagt med Copics og Promarkers.  Jeg er veldig glad i ark med treverksmønster og da jeg kom over en blokk fra Studiolight med rosa treverksark, ble den raskt en favoritt.  Jeg har brukt flere ark fra denne blokka på dette kortet.  Jeg har også brukt  Akryl Mousse og Art Spray for å skape struktur og "liv" til bakgrunnen min.  Bak motivet har jeg en "boblediecut", som jeg har stanset ut i mosegummi.  Ved å bruke mosegummi, får jeg litt dybde i kortet.  Jeg har pyntet med blomster, dotter og paljetter.  Til slutt en norsk chipboardtekst fra Wycinanka og en paraply. Jeg syns paraplyen passet godt til motivet, så den måtte med :-)

- Når begynte du med scrapping?
Jeg begynte å scrappe  våren 2005, da jeg gikk gravid med eldstemann. I starten laget jeg kun Layouts, men etter hvert ble det både kort og andre papirprosjekter i tillegg.

-Fortell om stilen din og har den endret seg i løpet av årene? 
Scrappestilen min varierer litt etter tema og humør.  Jeg liker å prøve ut nye ting og teknikker. Når jeg scrapper Layouts er jeg veldig glad i å scrappe hverdagsminner, de små historiene. Det er derfor viktig med tekst på sidene, og mange av elementene jeg bruker gjenspeiler temaet jeg scrapper.  LO-stilen min har nok utviklet seg en del opp gjennom årene, fra det jeg gjerne kaller CAS og CAS pluss til en stil hvor jeg tørr å "leke" mer med ulike medium og elementer.  Jeg vil likevel si at jeg fortsatt har en forholdsvis "enkel" stil med fokus på bilder og historien jeg scrapper. 

Når jeg lager kort, har jeg gjerne en mer "romantisk" stil enn når jeg lager Layouts. Jeg synes det er mye enklere å dille med blomster, blondeservietter osv. på kort.  Men også her varierer stilen med tema og humør, så jeg tørr ikke sette meg selv i noen bås stilmessig.

-Hva inspirerer deg og hvor henter du det fra?
 Hva som inspirerer meg kan være så mye forskjellig. Det kan være et bilde, en farge, et tema, en skisse, en utfordring, et papir/produkt osv...  Jeg henter mye inspirasjon på nett, i blogger og pinterest, men finner også inspirasjon utenfor scrappeverdenen.   Jeg bruker gjerne scrapping som en form for "terapi" og føler at mye av inspirasjonen kan komme innenfra. 
-3 ting du ikke kan scrappe uten?
Papirdesign (mønsterark), Akrylmousse og chipboard

-Ditt beste råd til en nybegynner?
Tja...

Jeg tenker det kan være lurt å begynne i det små... Ikke hamstre masse utstyr med en gang, men heller prøve å finne ut hva man liker og hvordan man tenker seg veien videre. Jeg hadde mange bomkjøp i starten, før jeg fant ut hva jeg likte og fikk til å bruke.  Man kommer langt med litt papir, et skjærebrett og noen blomster for eksempel.  Sitter man fast vil jeg også anbefale å surfe litt på pinterest, gjerne finne en skisse man liker. Har man en skisse foran seg, er det lettere å komme i gang.  Og viktigst av alt... Det skal være GØY å scrappe :-)


-Hvor finner vi deg?
(blogg,Instagram,FBside osv)


Hege valgte seg digi nr 47 Jente med paraply fra KreativeHenderDigis og har laget et herlig kort med flotte farger.


Losjejentene takker så mye for et herlig bidrag. 

Har du lyst til å være gjestedesigner hos oss så må du i første omgang legge inn bidrag i utfordringene våre. Du har ut dagen i dag til å være med på januarutfordringen som heter "bruk stensil". Ut i fra bidragene som kommer inn stemmer vi fram favoritter hvor en av de får muligheten til å være gjestedesigner hos oss. Vi er tilbake 5.februar med ny utfordring.

Kos deg med scrappingen!

Klem fra Losjejentene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar