fredag 27. februar 2015

Februar prosjektkit fra Scrapomania

Hei alle sammen!

Idag er det jeg som skal presentere månedens prosjektkit fra Scrapomania

Det har vært en ære og utrolig morro å jobbe med. 

Dette er kitet jeg mottok: 


Her er det:
tags 
embossing-folder
stempel
bokstaver
hamptau
metallpynt
maling
crackle-medium


Dette kitet kan du også få tak i, ved å gå inn 
her i Scrapomania sin nettbutikk

Scrapomania tilbyr flere forskjellige typer ferdiglagde kit.
Både kortkit,Project Life-kit og prosjektkit som jeg har lekt med her.
Disse kitene kan en også abonnere på.

☆  ☆  ☆  ☆  ☆

Jeg har jobbet med litt forskjellige teknikker underveis i prosessen med disse tagsene. 

To av tagsene malte jeg litt før jeg embosset dem,
og deretter smørte dem med crackle mediumet som fulgte med: 


Tagen til venstre har jeg dyppet i vann og maling, 
mens tagen til høyre er dyppet i gesso og vann før de ble embosset.


Filip:

Etter cracklemediumet ble tørt, malte jeg over med den andre malingsfargen. 
Når det hadde tørket, brukte jeg en våtserviett til å vaske av litt overflødig maling. 
Etter dette steget gikk jeg over embosiingen med en brun stempelpute fra Archival Ink, 
og vasket igjen av overflødig blekk.


Etter å ha tørket av overflødig blekk, fått fram litt av underfargen, 
og lagt til litt sort blekk på toppen, var jeg klar til å pynte tagen. 

Av eget utstyr har jeg brukt litt osteklut, og slik ble mitt resultat:



15:

Til den neste tagen jeg har laget brukte jeg samme framgangsmåte som den første, 
men denne gangen ble malingen blandet med gesso i bunnen. 
Gessoen gjør til at malingen oppfører seg litt annerledes, 
og gir andre muligheter og resultat med teknikkene man legger over.

Her tørket jeg også av overskuddsmaling, 
og pga gessoen får man fram enda litt mer av bakgrunnen
 med å vaske med en våtserviett.


Jeg stemplet det flotte guttestempelet rett på bakgrunnen, og svertet med sort stempelsverte.
Jeg dekorerte med bokstavene som fulgte med i kitet, og fra eget utstyr fant jeg fram noen tall. 

Slik ble mitt resultat: 



Grattis:

På denne tagen hadde jeg mye lik framgangsmåte som den første tagen, 
men denne gangen embosset jeg først, og deretter malte med den lyse malingen 
- før jeg tok på crackle mediumet og malte med metallic malingen over. 

Etter det tørket, vasket jeg av litt av den overflødige malingen jeg ønsket, 
og la til stempelsverte både i brunt og sort. 



Etter å ha tørket av overflødigstempelsverte, pyntet jeg. 
Av eget utstyr har jeg brukt osteklut, bølgepapp, bånd og papirsugerør.

Slik ble det endelige resultatet mitt: 



Det kan virkelig anbefales å ta en tur innom Scrapomania 
og skaffe deg ditt eget herlige prosjektkit!

Det er fantastisk å leke seg med noen nye teknikker! :D 


Kreativ klem fra






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar